برای تعریف اتاق خواب مستر ابتدا اجازه دهید از اتاق خواب یک تعریف کلی بیان کنیم

اتاق خواب مکان خاصی است، جایی است برای آرامش، خواب یا حتی رسیدگی به کارهای روزمره. البته برای بعضی ها این اتاق بهترین اتاق  خانه که دارای حمام و سرویس بهداشتی و کمد های جا دار یا شاید واکینگ کلوزت و ابعاد بزرگ برای کاناپه یا میز و شرایط ویژه ای برای دید به بیرون و چشم انداز خاص دارد یعنی اتاق خواب مستر می باشد.

اتاق خواب مستر 002
اتاق خواب مستر، یکی از بخش های مهم خانه های امروزی به شمار می رود که تقریبا در همه آپارتمان ها و ویلاهای لوکس در هنگام طراحی داخلی ساختمان یا طراحی ویلا وجود دارد. در چنین خانه هایی فضا های بزرگی به اتاق خواب مستر داده می شود.

خواب مستر 001

اتاق خواب مستر چیست؟

در طراحی معماری ایوان برای طراحی ساختمان مسکونی ها به طور معمول بخشی از خانه که معمولا اتاق خواب می باشد را به گونه ای طراحی می کنند که بتواند همزمان بسیاری از امکانات و اختیارت را در برگرفته و افراد در این فضا بتوانند چندین فعالیت معمول زندگی را انجام دهند. اتاقی از خانه که این گونه طراحی را شامل می شود را اتاق خواب مستر می نامند.

اتاق خواب شیک 003
برای اولین بار در سال 1926 بود که از واژه اتاق خواب مستر برای اشاره به بزرگترین و با امکانات ترین و مجلل ترین اتاق خانه استفاده شد.
در بیشتر مواقع بزرگ تر ها یا صاحب خانه در اتاق خواب مستر مستقر می شدند و اتاق های کوچکتر متعلق به بچه ها و یا دفتر کار بود.
اما اگر بخواهیم صاحب اصلی و تاریخی این اتاق ها را بشناسیم باید به ترجمه کلمه مستر که به معنای ارباب است توجه کنیم. در واقع این اتاق های بزرگ در عمارت های قدیمی محل استراحت ارباب و صاحب خانه بوده است.

 برای ادامه خواندن این مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

eyvan.co

 

اگر هم نیاز به مشاوره در خصوص طراحی داخلی ساختمان یا طراحی آپارتمان خود نیاز به مشاوره یا سفارش طراحی و اجرا دارید با شماره های 02122337204 الی 6 و یا واتساپ 09059640710  در تماس باشد . با تقدیم احترام طرح معماری ایوان