بازسازی خانه

بازسازی خانه

امروزه گرانی و هزینه های بالای تعمیرات و بازسازی خانه ها باعث بی میلی اکثریت برای انجام این فرایند شده است و بیشتر افراد تصمیم می گیرند در همان خانه ی قدیمی خود اسکان داشته باشند. با کمی تحقیق و جست و جو درمی یابید که استفاده از فناوری های جدید برای بازسازی خانه هم باعث کاهش در هزینه ها و هم باعث سرعت عمل و حتی افزایش ایمنی می شود.

یعنی اینکه متریال های جدید با اینکه سبک اند و مدت زمان کمتری برای نصب می برند، مقاومت بسیار بالایی داشته و علاوه بر مطمئن بودن، ارزانتر از مصالح و روش های قدیمی نیز هستند. در تهران بازسازی ساختمان های قدیمی و چند سال ساخت توسط گروه های معماری و عمرانی مختلف انجام می پذیرد.

به این گونه که می توانید نام این گروه ها و شرکت ها را در وبسایت ها و نیازمندی ها پیدا کنید. این شرکت ها عملیات بازسازی از صفر تا صد ساختمان را عهده دار می شوند و در ازای این کار، طبق قراردادی که با شما منعقد می کنند به ازای هر متر مربع خانه هزینه ای را دریافت می نمایند. عوامل بازسازی خانه در تهران با توجه به مصالح مورد استفاده در پروژه، هزینه های مربوطه را در سه سطح طبقه بندی نموده اند.

این سطوح هزینه عبارتند از سطح سوپر لوکس، سطح درجه یک و سطح درجه دو. همان طور که از عنوانشان مشخص است سوپرلوکس بیشترین هزینه را دارد. شما می توانید با توجه به توانایی مالی خود یکی از این سه گزینه را انتخاب نمایید.

برای خدمات بازسازی  کلیک کنید

  • چگونه خانه را بازسازی کنیم؟

آینده نگری و داشتن اطلاعات کافی در زمینه ی بازسازی خانه، به ویژه هنگامی که قصد ایجاد تغییرات اساسی در ساختمان دارید بسیار مهم است. پیش از آغاز کار بهتر است در مورد طرح دلخواه و آنچه که منطبق بر نیاز و سلیقه ی شماست به خوبی فکر کنید و نظرات خود را یادداشت نمایید. هر چقدر زمان بیشتری برای برنامه ریزی دقیق اختصاص دهید نتیجه بهتری خواهید گرفت. به طور کلی بازسازی خانه و تغییر دکوراسیون آن امری بسیار جذاب است اما اگر بازسازی خانه و تغییر دکوراسیون را بدون طرح آماده شده از نیاز ها و ایده ها شروع کنید، عملیات بازسازی خانه ممکن است برای شما بسیار خسته کننده شود.

این سوالات همیشه در ذهن صاحب ملک وجود دارد که از کجا باید شروع کنید؟ هزینه ی تمام شده ی آن چقدر است؟ بعد از بازسازی، ساختمان چه شکلی می شود؟ چه مقدار بودجه برای بازسازی در نظر دارید؟ چگونه متوجه شویم که پیمانکار، همان نمونه ی نشان داده شده در نمونه ی کار را تحویل ما می دهد؟ و چطور قبل از خرید وسایل دکوراسیون خانه میتوان فهمید که این وسایل با دکور خانه ی شما جور است یا نه؟

نگران نباشید و بازسازی خانه ی خود را شروع کنید. رویاهایتان را با کمک یک پیمانکار روی کاغذ بیاورید و با گرفتن مشاوره از گروه پیمانکاری خانه خود را به نحو احسن بازسازی کنید. برنامه ریزی قبل از شروع کار باعث میگردد تا امکان خطا در طول عملیات بازسازی کاهش یابد و از تخریب مجدد و صرف هزینه های اضافی اجتناب شود. گروه طرح معماری ایوان بر اجرای دقیق خواسته های مشتری و طرح تعیین شده تاکید دارد. ما همواره تلاش می کنیم تا بازسازی خانه به صورت استاندارد و طبق سلیقه و نظر شما انجام گردد زیرا شما هستید که می خواهید در این محیط زندگی کنید.

 

  • قیمت بازسازی خانه

برای اینکه درباره چگونگی و قیمت بازسازی خانه اطلاعات کسب نمایید، بهتر است از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند استعلام بگیرید.

کسانی که در امر بازسازی خانه فعال هستند تغییر و نوسازی در مواردی مانند کفپوش، کابینت، سقف کاذب، کاغذ دیواری، سرامیک، لوله کشی و … را جزو بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه حساب می کنند که هر کدام از این موارد با توجه به کیفیت متریال بکار رفته در آن و دستمزد اجرا، چندین نرخ متفاوت خواهد داشت. البته پیمانکاران، متراژ ساختمانی که این پروژه در آن انجام می شود را نیز در نظر می گیرند.

پیشنهاد خوانش مقاله همه چیز درباره بازسازی آشپزخانه کلیک کنید.

  • ایده برای بازسازی خانه

برای بازسازی خانه، چند ایده ی ساده و کم هزینه هم می تواند تغییر زیادی در دکوراسیون داخلی به وجود آورد و نیازی به دکوراسیون و وسایل پر خرج نیست. عین مثال سادگی در عین زیبایی با ساده ترین وسایل هم شما می توانید دکوراسیون خانه ی خود را به گونه ای تغییر دهید که جلوه منزل و ساختمان شما به مانند قصر باشد. به موارد زیر توجه کنید:

اگر از دیوارهایی با رنگ کرم یا سفید خسته شده اید استفاده از برچسب های دیواری می تواند رنگ و طرح جدیدی به فضای اتاق شما بدهد.

نورپردازی اصولی نقش مهمی در روشنایی خانه دارد. اگر هنوز از لامپ های قدیمی استفاده می کنید، بهتر است آنها را با نورپردازی های جدید جایگزین نمایید.

نقش دستگیره درها و کابینت ها در زیبا جلوه دادن آنها بسیار مهم است. دستگیره های قدیمی را با انواع مدرن آن که در طرح ها و سایزهای گوناگون وجود دارد تعویض کنید.

اگر فضای آشپزخانه ی شما کوچک است و به دنبال جای بیشتری برای میز غذاخوری هستید به جای استفاده از میز و صندلی بزرگتر، در آشپزخانه می توانید از نیمکت استفاده کنید. خرید یک نیمکت بسیار ارزان تر از خرید میز و صندلی است. برای کمتر کردن هزینه ها، شما می توانید برای نیمکت های دست دوم خریداری کنید یا اینکه با استفاده از چوب و میخ خودتان نیمکت تان را نسبت به مساحت آشپزخانه بسازید.

گاهی برای بازسازی خانه تغییرات بزرگ لازم نیست و چند تغییر کوچک در فضا نتیجه ی چشمگیری خواهد داشت. از گیاهان برای تزئین خانه خود استفاده کنید. پرورش گیاهان در خانه علاوه بر زیبایی و شادابی خودتان، جلوه ی بسیار زیبایی به خانه ی شما می دهند. یک گلخانه کوچک در گوشه ای از خانه یا چند گلدان گل در گوشه کنار خانه متناسب با دکور، می تواند دکوراسیون شما را از حالت یکنواختی خارج کند.

پیشنهاد خوانش مقاله بازسازی خانه مقرون به صرفه برای تمام فضاهای خانه شما با 19 ایده بازسازی

کلیک کنید.

تجهیزات ارزان برای بازسازی خانه

به جای اضافه کردن کابینت به آشپزخانه که یکی از موارد بسیار پرهزینه در امر بازسازی خانه است، می توانید از قفسه ها و شلف های دیواری که آویز و آب چکان دارند و مخصوص آشپزخانه اند استفاده کنید. این شلف ها جای کمتری می گیرند و کم هزینه هستند. البته اگر از نوع چوبی یا ام دی اف آن خریداری میکنید، مواظب باشید و نوع مرغوب آن را بخرید تا با ریختن مایعات باد نکند و خرج دیگری روی دستتان نگذارد.

به جای رنگ کردن تمام دیوارهای خانه، فقط یک دیوار را رنگ کنید. البته این بدان معنا نیست که یک دیوار خانه تان را به هر رنگی در بیاورید، یکی از دیوار های خانه که فکر میکنید خاص تر و مناسب تر از بقیه است و اگر رنگ شود جلوه ی خاصی به خانه تان می دهد را یک رنگ که به دکوراسیون خانه ست میشود بزنید ” مثلا دیوار پشت میز تلویزیون یا دیواری که قاب عکس ها و ساعت خانه به آن آویزان است .از جعبه های چوبی وسایل قدیمی یک یا چند قفسه ی زیبا بسازید و آن ها را آویزان کنید. قفسه های دست ساز با رنگ های خاص جلوه ای منحصر به فرد به خانه ی شما می دهند.

امروزه خانه ها از حالت سنتی خارج شده و دکوراسیون مدرن در اکثریت آنها دیده می شود. در خانه های مدرن، استفاده از هر نوع وسیله ای حتی ساده ترین وسیله ها می تواند در زیبایی خانه ی شما تاثیر گذار باشد؛ پس نیازی به هزینه های کلان نیست. شما می توانید با چند ایده مانند ایده های بالا، خانه تان را طبق سلیقه ی خود دکور کنید. این ایده های ساده می تواند حال و هوای خانه شما را عوض کند. اما برای تغییرات اساسی نیاز دارید تا با افراد با تجربه و خبره در این زمینه مشورت نمایید. کارشناسان شرکت ایوان آماده پاسخگویی به سوالات شما برای انتخاب بهترین ایده بازسازی هستند.

 

  • برای بازسازی خانه چکار کنیم؟

ایجاد فضاهای جدید در محیط زندگی می تواند موجب بالا رفتن ارزش خانه شما گردد. اگر از فضاهای خانه به درستی استفاده نکنید موجب می شود به هنگام فروش، خریداران خانه شما را نپسندند. بنابراین هنگام ساخت فضاها در نظر داشته باشید که شما و ساکنان خانه بیشتر وقت خود را در چه بخش هایی از خانه سپری می کنید، سپس همان بخش ها را توسعه دهید.

از متریال مقاوم و درجه یک استفاده کنید. استفاده از متریال و مصالح با کیفیت موجب می گردد تا پس از گذشت چند سال از بازسازی، خانه شما طراوت و زیبایی خود را از دست ندهد. این یعنی پولتان را بیهوده هدر نداده اید.

به آشپزخانه توجه ویژه ای داشته باشید. آشپزخانه محیطی است که بیشترین ترافیک و استفاده را دارد. بنابراین مهم است که در هنگام بازسازی خانه بیشترین تمرکز و دقت را برای بروز رسانی آن قرار دهید. اگر کابینت ها فرسوده شده اند آنها را تعویض کنید ولی اگر هنوز قابل استفاده هستند و می شود آنها را رنگ کرد بهتر است در هزینه خود صرفه جویی نموده و با یک رنگ آمیزی زیبا، جلوه ای تازه به آشپزخانه خود ببخشید.

پیشنهاد خوانش مقاله آیا بازسازی با نوسازی تفاوت دارد؟ کلیک کنید.

  • فرآیند بازسازی خانه

در فرآیند بازسازی خانه، اولویت ها را مشخص نمایید. بدین معنی که تعیین کنید کدام قسمت از خانه اهمیت بیشتری دارد و باید قبل از بخش های دیگر خانه بازسازی شود. معمولا افرادی که در زمینه بازسازی ساختمان ها تجربه کافی دارند، بخش های مختلف خانه را به منظور بازسازی به ترتیب زیر اولویت بندی می کنند:

۱- آشپزخانه

۲- سرویس بهداشتی

۳- پذیرایی و نشیمن

۴- اتاق ها

مراحل بازسازی خانه

۱- مشورت با شرکت های باتجربه و متخصص در زمینه بازسازی خانه

برای آگاهی از هزینه های بازسازی و اجرای طرح هایی که برای تغییر دکوراسیون در نظر دارید نیاز است تا با یک گروه متخصص و فعال در این زمینه مشورت کنید. اگر محل زندگی شما نیاز به تغییرات اساسی دارد حتما برای طراحی و اجرا بازسازی با یکی از شرکت های معتبر و خوشنام قرارداد منعقد کنید.

۲- تخریب قسمت هایی که نیاز به بازسازی دارد

اگر در تخریب ساختمان، نکات ایمنی و اصول مهندسی رعایت نشود، ممکن است مال و جان شما در معرض خطر و آسیب قرار بگیرد. بنابراین کمک گرفتن از یک گروه تخریب حرفه ای می تواند خیال شما را بابت این کار راحت کند.

۳- با توجه به نیاز خود عملیات ساخت را شروع کنید

وقتی عملیات تخریب به پایان رسید، ساخت شروع می شود. توجه داشته باشید که هنگام بازسازی اصول مهندسی و استانداردهای لازم رعایت شوند تا در آینده به مشکل بر نخورید. بهتر از هر کسی شما می دانید که محل زندگیتان چه ایرادات و اشکالاتی داشته است. پس به صورت کامل و دقیق این عیب ها را به مهندسان و مجریان پروژه بازسازی انتقال دهید تا آنها بتوانند بهترین تصمیم را برای برطرف کردن آنها اتخاذ کنند.

۴- عملیات نازک کاری و زیباسازی فضای داخلی

نکات اولیه مراحل بازسازی خانه

در این مرحله اگر دیوارها نیاز به گچ کاری داشته باشند باید از بهترین گچ موجود در بازار برای این کار استفاده شود تا کیفیت خود را با گذشت زمان حفظ نماید. در بازسازی ها معمولا از کناف برای ایجاد سقف کاذب استفاده می کنند. این پوشش به همراه نورپردازی هایی که در آن اجرا می شود می تواند فضای اتاق شما را دگرگون کرده و نورپردازی شگفت انگیزی ایجاد نماید.

در مرحله بعد نیز باید دیوارپوش و کفپوش باکیفیت و مناسب، انتخاب و اجرا شوند. در بازار انواع مختلفی از آنها با قیمت های متفاوت وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه و میزان بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید طرح های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  • نکات مهم در بازسازی خانه

قبل از رنگ آمیزی از انتخاب رنگ مورد نظر خود اطمینان پیدا کنید تا پشیمان نشوید. رنگ مرغوب بخرید و از رنگ های نامرغوب و تاریخ گذشته استفاده نکنید. از ترکیب رنگ ها برای جلوه ی زیباتر استفاده کنید و از طرح های زیبای رنگ آمیزی که به تازگی روی کار آمده اند بهره ببرید. پنجره ها را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید تعبیه ی پنجره ها در زیبایی دکوراسیون خانه شما نقش مهمی دارند. بهتر است رنگ پنجره ها یک رنگ خنثی مانند سفید باشد تا جلوه گر شود. پرده را نیز متناسب با دکوراسیون خانه ی خود انتخاب کنید تا زیبایی خانه ی شما را به هم نزند.

  • بازسازی آشپزخانه

روش های هوشمندانه ای برای ایجاد تغییر و تحول و نو تر به نظر رسیدن آشپزخانه وجود دارد. شما با این تغییرات ساده، آشپزخانه قدیمی خود را به محیطی جدید و مدرن تبدیل می نمایید.
و در نظر داشته باشید که جهت تعویض کابینت ها اگر شما طرفدار سبک کلاسیک می باشید کابینت ممبران پیشنهاد ما به شما می باشد و اگر طرفدار سبک مدرن هستید کابینت های گلاس را پیشنهاد می کنیم.

 


نکات مورد توجه در بازسازی آشپزخانه:

- نوسازی درب های کابینت

- استفاده از ابزار ها و وسایل جدید و مدرن

- نو سازی کف آشپزخانه

- تعیین مناسب ارتفاع کابینت ها

- ساختن یک کانتر زیبا برای ورودی آشپزخانه

- استفاده کردن از ساختار جزیره ای

- همخوانی داشتن با دیگر اجزای خانه

 

  • بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در درجه اول باید اولویت بندی نمود، از جمله متداول ترین مراحلی که در فرایند بازسازی حمام و سرویس بهداشتی انجام می گیرد اول عایق بندی دیوار و کف ها، تعمیر لوله کشی ها و تاسیسات، نقاشی دیوارها و تعویض کاشی ها، تعویض شیر آلات ها، بازسازی تهویه این مکان ها، جابه جایی کاسه توالت با فرنگی و طراحی قفسه ها و…. می باشد . البته باید به این نکته توجه نمود که این فضا ها را با عناصری کم هزینه باید تزئین نمود به فرض مثال می توان برای زیبا تر کردن فضای داخلی یک حمام از یک گلدان، حوله و یک قالیچه مناسب استفاده کرد و آراستگی و زیبایی خاصی را به حمام داد.

 

بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب معمولا به نسبت فردی که از آن اتاق استفاده می کند انجام می پذیرد. معمولا در اتاق خواب کودک به خصوص اتاق کودک دختر از رنگ های روشن و شاد استفاده می شود. در منزل های قدیمی معمولا کمد دیواری ها از طریق دیوار کشی و چهارچوب فلزی انجام می شد که این مصالح و قطر دیوار های کمدها فضای زیادی از اتاق را اشغال می نمود اما امروزه در بازسازی اتاق خواب از کمد دیواری های ام دی اف که قطر دیوار های آن ها بسیار کم اما با مقاومت بالا می باشد استفاده می شود.

در نظر داشته باشید که در فرایند بازسازی اتاق خواب ابتدا محل قرارگیری و ابعاد کمد دیواری را مشخص می کنند. کمد دیواری یکی از مهمترین عناصر یک اتاق خواب می باشد که اندازه و متراژ آن وابسته به تخت خواب می باشد , به فرض مثال اگر تخت خواب یک نفره باشد کمد دیواری بزرگ تر و متراژ آن بیشتر می باشد و اگر تخت خواب دو نفره باشد کمد دیواری کوچک تر در نظر گرفته می شود.

 

پیشنهاد خوانش مقاله 4 ایده جذاب برای استفاده از بین کابینتی در آشپزخانه کلیک کنید

نکات پایانی:

رنگ هایی مانند سفید و مشکی که با هر ترکیب رنگی ست می شود از پرکاربرد ترین رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون خانه هاست. از این رنگ ها در لوازم جانبی دکور خود استفاده کنید. اگر اتاق خانه ی شما کم نور است از آینه هایی با ابعاد بزرگ در جهت انعکاس نور استفاده کنید. انعکاس نور در اتاق باعث پر نور تر دیده شدن می شود و به زیبایی هرچه تمام تر اتاق نیز کمک می کند.

مبلمانتان را در قسمتی از خانه قرار دهید تا زیاد دست و پا گیر نباشند. نیاز نیست که مبل ها را در تمام بخش های خانه پخش کنید، در یک قسمت دنج منزلتان یک دست مبل به صورت اتاق کنفرانس یا گفت و گو بچینید و میز تلویزیون را در صدر آن قرار دهید. علاوه بر شیک بودن، یک جای دنج برای گفت و گو و تماشای تلویزیون هم به وجود می آورید.

مرحله آخر چیدن وسایل خانه در مکان های مناسب است. شما ممکن است هزینه زیادی بابت بازسازی خانه خود متحمل شده باشید ولی اگر چیدمان وسایل خانه به درستی انجام نشود، تغییرات انجام شده به چشم نمی آید.

اگر به فکر بازسازی خانه خود هستید، کارشناسان با تجربه طرح معماری ایوان آماده اند تا در این زمینه به صورت رایگان به شما مشاوره دهند. با ما تماس بگیرید.

آدرس سایت:eyvan.org

شنبه تا چهارشنبه 9 تا 18 پنجشنبه 9 الی 15

تلفن ثابت: 02122337204

واتساپ: 09059640710