کاشی شیشه‌ای چیست؟

کاشی شیشه ای چیست؟
کاشی ها و کاشی بین کابینتی یکی از انواع مصالح ساختمانی هستند که کاربرد فراوانی در ساخت و ساز فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها دارند. خرید کاشی بین کابینتی و سرامیک به دلیل داشتن تنوع در رنگ و طرح های مختلف، می تواند در هر سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرار بگیرد.

روش های نوین بکار گرفته شده در تولید کاشی و سرامیک و بین کابینتی ، باعث متنوع بودن و زیبایی هرچه بیشتر آن شده و محبوبیت بیشتری نسبت به انواع قدیمی تر آن پیدا کرده است. از جدیدترین انواع کاشی ها میتوان به کاشی شیشه ای اشاره کرد. احتمالا این سوال برایتان پیش بیاید که کاشی شیشه ای چیست؟ به چه شکل ساخته می شود و در چه مکانهایی کاربرد دارد؟


دلیل اینکه برای این نوع از کاشی، نام کاشی شیشه ای را انتخاب کرده اند این است که برای ساخت آن از شیشه استفاده می شود. و به عنوان قیمت بین کابینتی و خرید بین کابینتی استفاده میشود. این شیشه ها به قطعه های کوچک و سایزهای مشخص برش داده شده و به وسیله توری فایبر گلاس به هم وصل می شوند.

در واقع این کاشی ها، نسل جدیدی از دیوارپوش ها به شمار می آیند که اخیرا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. کاشی های شیشه ای در هر فضایی قابل استفاده بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای زیبایی بخشی محیط های مختلف به شمار می آید.


برای ساخت کاشی های معمولی از یک لایه لعاب که ضخامت آن به یک دهم میلیمتر می رسد، بر روی کاشی استفاده می شود. در واقع این لایه باعث درخشندگی نسبتا پایین کاشی می شود. اما در نسل جدید کاشی که همان کاشی شیشه ای است،

ضخامت لعاب بکار رفته به 6 الی 8 میلیمتر می رسد. به عبارتی هرچه این مقدار لایه ضخیم تر و عمیق تر باشد، باعث زیبایی و درخشندگی بیشتر کاشی خواهد شد. این نوع از کاشی به دلیل درخشندگی بالا، به کاشی کریستالی نیز معروف است.

 

کاشی های شیشه ای به دلیل کیفیت بالایی که دارد جزء کاشی های دکوراتیو به حساب آمده و توانسته جای پای خود را در صنعت دکوراسیون محکم کند. 

کاربرد کاشی های شیشه ای چیست؟

اگر می خواهید فضای لاکچری تر و لوکس تری به بخش های داخلی و خارجی ساختمان خود بدهید، می توانیم بگوییم کاشی های شیشه ای می تواند در اولویت قرار بگیرد. در واقع تنوع در طرح و رنگ کاشی های شیشه ای به گونه ای است که می تواند خود را با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ کرده و زیبایی دو چندان به آن ببخشد.

 

برای اینکه زیبایی و درخشندگی آن بیشتر نمایان باشد، بهتر است که همیشه آنها تمیز نگهدارید، زیرا ویژگی براق بودن است که به آن جنبه دکوراتیو بخشیده است. به دلیل جذابیت و ظاهر شیکی که کاشی های سرامیکی به محیط می دهد، طراحان دکوراسیون از آن بسیار استقبال می کنند.


کاشی های شیشه ای اغلب به کاشی های بین کابینتی معروف هستند که باعث جذابیت هرچه بیشتر آن فضا می شود ، اما کاربرد کاشی های شیشه ای فراتر از اینهاست.
به نظر می رسد که کاشی های شیشه ای نسبت به انواع دیگر خود، در مکان های مختلفی مانند محیط های اداری که شامل هتل، لابی و مطب می شود و همینطور در منازل و قسمت های مختلف آن قابل استفاده می باشد. دلیل آن هم وجود طرح و رنگ های مختلفی است که می تواند با هر نوع سلیقه ای هماهنگ شود.


دیوار پشت ظرفشویی یکی از مکانهایی است که استفاده از کاشی های شیشه ای علاوه بر اینکه موجب زیبایی آشپزخانه می شود، به راحتی نیز می توان آن را تمیز کرد. در واقع میزان مقاومت کاشی شیشه ای در حدی بالاست که شما به راحتی میتوانید آن را بشویید. بنابراین انتخاب این نوع از کاشی بهترین تصمیم است.


کاشی های شیشه ای به دلیل داشتن طول عمر زیاد، استحکام و مقاومت بالا در مقابل آب، در سرویس بهداشتی و حمام نیز مورد استفاده قرار می گیرد. وجود تنوع رنگ در کاشی های کریستالی این امکان را به شما می دهد که آن را با هر رنگی که برای روشویی و یا دکوری در نظر می گیرید، هماهنگ کنید.


اگر به دنبال یک دیوارپوش در قسمت پشت اجاق گاز آشپزخانه خود هستید که علاوه بر جذابیت زیبایی، محیط امنی را ایجاد کند، پیشنهاد ما به شما کاشی شیشه ای است. این نوع از کاشی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر آتش و حرارت دارد، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.


از دیگر کاربردهای کاشی شیشه ای می توان به استفاده از آن در قسمت قرنیز دیوار،کفپوش آشپزخانه، سالن ماساژ، دور ستون ها، استخر، سونا و جکوزی نیز از استفاده کرد.
برای ادامه مقاله کاشی شیشه ای چیست؟ کلیک کنید

eyvan.org

تلفن ثابت 02122337204
واتساپ 09059640710